-->
Acustica slabă în spațiile de lucru împiedică productivitatea angajaților
Datorită zgomotului din birouri productivitatea angajaților scade, 60% dintre angajații de birou nu se pot concentra și prestează muncă de slabăcalitate din cauza spațiilor de muncă zgomotoase

Datorită zgomotului din birouri productivitatea angajaților scade, 60%dintre angajații de birou nu se pot concentra și prestează muncă de slabăcalitate din cauza  spațiilor de muncăzgomotoase. Zgomotul descurajează oamenii să vină la birou și poate duce chiarla tensiuni. Acestea sunt concluziile unui sondaj condus de Oscar Acoustics încare au fost implicati 2.000 de lucrători.

Sondajul dezvăluie că 8% dintre oameni simt că lucrează într-un birouliniștit și doar 25% dintre lucrătorii de birou au o acustică bine proiectatăpentru locul lor de muncă. Sunetele care împiedică oamenii să lucreze eficientîn primul rând sunt cei  care vorbescîntre ei, reprezentând 38%, apoi urmați de cei care vorbesc la telefon 34%. Ceicare mănâncă reprezintă 21% iar apoi cei care cântă sau fredonează reprezintă19% , și un număr similar de oameni sunt tulburați de sunetele corporale.

Patru din zece lucrători de birou au precizat că acustica slabă leafectează concentrarea, iar o treime a spus că starea lor de spirit a fostafectată negativ, un sfert raportând stres indus de nivelurile excepționale deridicare de zgomot. Întrebați despre problemele legate de zgomot, unul din zecea recurs la violență fizică (unul din 5 din generația Z). Din fericire,majoritatea angajaților de birou iau măsuri extreme, încercând să evitezgomotul și lucrând de acasă (21%), mutându-și birourile (17%) sau purtândcăști (23%).

De asemenea prea mult zgomot strică relațiile angajaților, lucrătorii întreei 17%, șefii lor 12%, ridică nemulțumiri 16% și lasă note pasive agresive 11%.Nivelurile ridicate de zgomot excesiv pot provoca daune permanente sănătății,iar 15% dintre lucrătorii de birou din Marea Britanie spun că locurile de muncăle-au afectat auzul. În plus, o cincime spune că a dus la tulburări de somn,iar un sfert a raportat stres din cauza nivelului de zgomot din biroul lor.

Organizația Mondială a sănătății afirmă că zgomotul în exces este dăunătorsănătății. Conform sondajului doar o treime dintre muncitorii din MareaBritanie a asociat zgomotul excesiv cu pierderea auzului, hipertensiuneaarterială și doar unul din șapte a înțeles că ar putea duce la diabet, accidentvascular cerebral, boli de inimă și atacuri de cord.

Doar 20% dintre angajați spun că angajatorul lor a luat măsuri în ceea ceprivește designul acustic. Cu toate acestea, ei admit că majoritateacompaniilor au făcut unele ajustări la mediul de birou și doar o treime declarăcă nu s-a făcut nimic.

Adaptările comune includ instalarea de bariere fizice în proporție de 26%,izolare fonică 21% , instruirea oamenilor zgomotoși 25% și implementareazonelor de liniște 25%. Alte ajustări includ mutarea unei echipe puternice 18%.Un muncitor din șapte a spus că șeful lor a concediat pe cineva pentru că făceazgomot. În mod pozitiv, doar unul din zece angajați a spus că compania lor nuia în serios nielul de zgomot.

Unul din trei lucrători de birou spune că întărzie cu proiectele sau căcalitatea muncii depuse de el este mai slabă din cauza zgomotului. Pentru ca ocompanie să își crească veniturile rapid ar putea aborda mai în detaliu  nivelurile de zgomot la locul de muncă.

Una dintre variantele existente pentru crearea unui ambient acustic sănătosși confortabil este izolarea tavanului cu celuloza adezivă Sonasprayaplicată de Sonus, mii de companii au ales această variantă pentru birourile/ spațiile de lucru ale angajaților.

S-ar putea să te intereseze